اخبار و مقالات

از اثرات اسانس رز چه می دانید
تاریخ انتشار : 1395/5/12 ساعت 16:02:48

از اثرات اسانس رز چه می دانید

اگر به دنبال راهی برای درمان افسردگی هستید و نمی دانید با تنش های عصبی چه کنید ما برای شما پیشنهادی داریم . عطر و بویش برای همه آشناست همه از زیبایی آن لذت می برند اما نه تنها حس خوبی در شما ایجاد می کند بلکه می توانید از اثرات درمانی آن نیز استفاده کنید بله منظور ما گل سرخ است که از اسانس بدست آمده از آن می توانید در درمان امراض مختلفی چون درمان افسردگی ، افزایش فعالیت‌های مغزی ، ازدیاد فعالیت‌های جنسیاستفاده کنید . جالب است بدانید که اسانس رز برای خانم ها معجزه می کند . بسیاری از مشکلات زنانه از قبیل افتادگی رحم ، ضعف در عضلات رحم ، مشکلات قاعدگی، افسردگی و تنش‌های عصبی مربوط به دوران قاعدگی را درمان می کند . حتی آقایان نیز برای افزایش در تولید منی می توانند از اسانس رز استفاده کنند . زیرا اسانس رز با داشتن ویتامین‌های گروه B به عنوان پرکورسور هورمون‌ها باعث تقویت و تولید منی بیشتر می شود . از دیگر فواید اسانس رز می توان به رفع مشکلات مربوط به پوست اشاره کرد . بخصوص پوست‌های حساس و خشک و پوست افراد مسن که بیشتر دچار ناراحتی و مشکلات پوستی می شوند را می توان با استفاده از این ماده درمان و تقویت کرد . اسانس رز می‌تواند مقاومت جدار مویرگ‌های زیر پوست را که به صورت خطوطی قرمزرنگ دیده می‌شوند، افزایش دهد و این مشکل را تا حد زیادی درمان کند .

roses_02

البته توجه کنید هیچ اسانسی را نباید به طور مستقیم به صورت خوراکی و یا موضعی مصرف نمود. اسانس‌ها باید به وسیله روغن‌های مایع گیاهی رقیق شوند. اکثر اسانس‌ها باید حداقل به نسبت ۱ بر ۲۰ رقیق شوند تا عوارض جانبی نداشته باشند. از این رو میزان مصرف اسانس رز باید بسیار کم باشد و البته اسانس گل سرخ در حد مصرف دارویی و خوراکی دارای عارضه جانبی نمی‌باشد.

حتی اگر امکان استفاده از اسانس رز را ندارید می توانید مقدار ۱ تا ۲ گرم گلبرگ را در یک استکان آب ریخته و تا روزی سه نوبت (۳ تا ۶ گرم) به صورت خوراکی مصرف کنید .